Sunday, September 20, 2009

想家

I didn't realise how much I miss home still until I found a clip on 'how to get to The Curve' on youtube.

Seeing the familiar route back to my house, I pointed to the screen and looked to FF, exclaiming," 这个。。。这个就是去我家的路!" , my voice quivering slightly as tears welled up.

I thought about how i used to drive or how i was driven down this road. Instantly, the smell, noise and dust of that bustling street teased my five senses.

By the time I realised that I'm still a thousand miles away from home, tears are streaming down my cheeks already.

FF gave my shoulders a tight squeeze and smiled at me knowingly, ‘哎,毕竟还是一个想家的孩子啊。。。’

1 comment:

  1. 2009年2月11日,我想我就看到这里吧,后面也没有东西了。

    2002年2月22日,是我来到这个城市的时候。在那漫长的一个人的日子里,什么都是艰难的。我跟自己讲,经历了这些的我会更加坚强更加成熟,这样当我遇到她的时候,我才会有力量紧紧地拥住她,背负她,告诉她那理想的爱情是存在的,只是脆弱的人无法握住它,那样的爱情属于强者,属于坚毅忍耐的人,属于有信仰的人。

    整理整理自己吧,让记忆沉淀,让伤痛愈合。不要抛下它们,背负它们的你走到下一站时会明白,它们是你别人拿不走的财富。

    就让我,来作你能倚靠的墙吧

    ReplyDelete